O przedszkolu
Procedura kontaktów z rodzicami
- Szczegóły
- Kategoria: Procedury
- Indywidualne sprawy dotyczące konkretnego dziecka i problemów dydaktyczno-wychowawczych z nim związanych rodzice uzgadniają z nauczycielami grupy, specjalistami w przedszkolu – z zakresu pomocy psychologicznej, logopedą, rehabilitantem, terapeutą SI. Jeżeli efekt tych rozmów nie satysfakcjonuje ich, udają się do Dyrektora Przedszkola.
- Do kontaktów z Dyrektorem Przedszkola w sprawach ogólnych, dotyczących całej grupy, uprawnieni są przedstawiciele oddziałowych Rad Rodziców.
- Rodzice bezpośrednio kontaktują się z nauczycielem w czasie zebrań ogólnych oraz w razie potrzeby wcześniej ustalonej z rodzicami poza godzinami pracy z dziećmi z wykluczeniem przypadków nagłych. Możliwy jest także kontakt telefoniczny, e-mailowy na zasadach uzgodnionych z nauczycielem.
- Określa się następujący sposób przyjmowania i załatwiania spraw:
- Dyrektor przedszkola przyjmuje podania, wnioski, skargi i pisma interesantów (korespondencję można kierować również drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
- Sprawy są rozpatrywane z zachowaniem trybu i terminów zgodnych z kodeksem postępowania administracyjnego.
- Dyrektor przedszkola udziela szczegółowych informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw.
- Godziny urzędowania dyrektora zamieszczone są na tablicy ogłoszeń w holu głównym.
- Kontakty indywidualne z rodzicami dokumentowane są przez nauczycieli w zeszycie kontaktów.
Bezpieczeństwo dzieci podczas ich pobytu w przedszkolu
- Szczegóły
- Kategoria: Procedury
- Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi, dostosowując metody i sposoby oddziaływania do wieku dziecka i jego możliwości rozwojowych, potrzeb środowiska z uwzględnieniem istniejących warunków lokalowych, a w szczególności zapewnia bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie pobytu w placówce oraz w trakcie zajęć poza jej terenem.
- Nauczyciel musi być świadomy odpowiedzialności za życie i zdrowie dzieci, jaka na nim spoczywa. Troska o pełne bezpieczeństwo wychowanków powinna być priorytetem wszelkich jego działań. Nauczyciel musi mieć świadomość, że w przypadku narażenia zdrowia i życia dzieci poniesie pełną odpowiedzialność dyscyplinarną.
- Przedszkole zapewnia dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa- zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym- za to poczucie bezpieczeństwa również odpowiada nauczyciel.
- Przedszkole w swoich działaniach stosuje obowiązujące przepisy BHP i ppoż. określone w odpowiednich przepisach prawa.
- Dzieci są przyprowadzane do przedszkola przez rodziców lub inne osoby upoważnione przez rodziców. Obowiązuje zasada, że rodzice rozbierają dziecko i wprowadzają do sali.
- Odbiór dzieci z przedszkola jest możliwy wyłącznie przez rodziców lub inne osoby przez nich upoważnione.
- Nauczyciel powinien nie tylko wiedzieć, ale także widzieć, kto odbiera dziecko z przedszkola. Z ogrodu przedszkolnego można pozwolić dziecku odejść dopiero wtedy, gdy rodzic dotarł na teren ogrodu przedszkolnego.
- Szczegółowe zasady przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola przez rodziców (prawnych opiekunów) lub upoważnioną osobę zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo znajdują się w procedurze przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola.
- Dzieci są objęte ciągłym dozorem i opieką, nie mogą być pozostawione bez opieki dorosłych nawet na sekundę. W trakcie prowadzenia zajęć wychowawczo-dydaktycznych zabronione jest prowadzenie rozmów z wykorzystaniem telefonu komórkowego przez nauczyciela.
- Dzieciom, które weszły do sali, nie wolno w ciągu dnia wychodzić z niej samowolnie, bez pozwolenia i dozoru. Nie wolno też samowolnie wychodzić z budynku przedszkola.
- Pracownicy obsługi mają obowiązek zamykać drzwi wejściowe w godzinach od 9:00 do 15:00. Jeżeli jakaś grupa wychodzi na plac zabaw lub na spacer w w/w godzinach nauczyciel lub pracownik obsługi po powrocie dzieci z ogrodu przedszkolnego lub spaceru, wycieczki zamyka drzwi wejściowe oraz furtki do ogrodu.
- W razie potrzeby osoby wchodząca do przedszkola korzystają z domofonu lub dzwonka przy drzwiach wejściowych. Wszyscy pracownicy mają obowiązek reagowania na dzwonek domofonu.
- Podczas zabaw dowolnych w sali nauczyciel zwraca uwagę na zgodną i bezpieczną zabawę dzieci, zgodne korzystanie ze wspólnych zabawek i uczy dzielenia się nimi, ewentualnie ingeruje w konflikty między dziećmi, jeśli te nie są w stanie same ich rozwiązać.
- Nauczyciel odpowiada za stan zabawek i sprzętu, którymi bawią się dzieci. W tym celu sporządza protokoły zużycia zabawek/sprzętu lub zgłasza konieczność dokonania niezbędnych napraw.
- Nauczyciel dba o dostosowanie mebli do wzrostu dzieci. W tym celu przeprowadza pomiar wzrostu dzieci w swojej grupie dwa razy w ciągu roku szkolnego (wrzesień, luty) i sprawdza czy siedzą zgodnie z obowiązującymi normami. Krzesełka podpisane są imionami dzieci, które z nich korzystają.
- Nauczyciel ustala wspólnie z dziećmi zasady i normy obowiązujące w grupie, wdraża dzieci do przestrzegania ustalonych zasad, w tym przede wszystkim zasad zgodnej zabawy i zgodnego współżycia z rówieśnikami. Zapoznaje dzieci i ich rodziców z systemem kar i nagród obowiązujących w danej grupie.
- Nauczyciel nie prowadzi rozmów z innymi osobami podczas zabaw dzieci. Jego uwaga powinna być skupiona wyłącznie na podopiecznych. Nauczyciel powinien być świadomy, jakie mogą być konsekwencje jego nieuwagi.
- Podczas pobytu dzieci na terenie przedszkolnym od pierwszych dni września uczy się dzieci korzystania z urządzeń terenowych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. Ustala się normy i zasady korzystania z tego sprzętu.
- Codziennie rano pracownik do prac lekkich lub ciężkich ma obowiązek sprawdzić teren przedszkola czy nie ma na nim niebezpiecznych przedmiotów oraz czy urządzenia ogrodowe są sprawne i nie stanowią żadnego zagrożenia dla zdrowia i życia dzieci. W/w pracownik musi mieć świadomość odpowiedzialności za należyte wykonywanie tego obowiązku.
- Nauczyciele i pracownicy przedszkola którzy zauważą usterki zagrażające dzieciom lub pracownikom są zobowiązane do natychmiastowego poinformowania o tym dyrektora. Dyrektor decyduje co z daną usterką zrobić.
- W razie nieobecności dyrektora w placówce a zauważeniu przez pracownika niebezpiecznych usterek sprzętu, powiadomiony ma być nauczyciel zastępujący dyrektora lub kierownik gospodarczy.
- W czasie pobytu na placu zabaw nauczyciele powinni być w bezpośrednim kontakcie ze swoimi dziećmi i przybywać w miejscu największych zagrożeń.
- Podczas zabaw na placu zabaw dzieciom nie wolno samowolnie oddalać się z terenu. Dzieci wracają z terenu kolumną jednoosobową lub w parach prowadzonych przez nauczyciela. Nauczyciel każdorazowo sprawdza, czy wszystkie dzieci będące w danym dniu w jego grupie znajdują się w kolumnie.
- Podczas zajęć obowiązkowych zawsze należy przemyśleć organizacyjnie zajęcia, tok ćwiczeń ruchowych, przebieg zabawy pod kątem bezpieczeństwa dzieci. Nauczyciel musi przewidywać ewentualne zagrożenia i im przeciwdziałać.
- Przy przemieszczaniu się grupy, np. na koncerty, do szatni, na wycieczki piesze, dzieci ustawiają się parami i tak samo się przemieszczają.
- Każde wyjście nauczyciela z grupą poza teren przedszkola dokumentowane jest na karcie wycieczki/ spaceru, każdorazowo przedstawianej dyrektorowi przedszkola do akceptacji, co najmniej na dzień przed planowanym wyjściem.
- Planowanie, organizacja i przebieg wycieczek wyjazdowych odbywa się zgodnie z obowiązującym w przedszkolu „Regulaminem spacerów i wycieczek”. Odpowiedzialność za biorące udział w wycieczce dzieci ponoszą tylko pracownicy przedszkola.
- Nauczyciele mają ściśle wyznaczone godziny pracy z dziećmi. Przygotowywanie się do zajęć, w tym przygotowywanie potrzebnych w danym dniu pomocy dydaktycznych, sprzętu itp. powinno odbywać się poza godzinami pracy z dziećmi.
- Nauczycielowi nie wolno pozostawić dziecka bez opieki lub pod opieką innej osoby w sytuacji, kiedy rodzic spóźnia się po odbiór dziecka. W tym przypadku nauczyciel postępuje zgodnie z procedurami przyprowadzania i odbioru dzieci z przedszkola.
- W przypadku konieczności wyjścia nauczyciela z sali np. do toalety, pilnego telefonu itp. grupą powinna zająć się osoba z obsługi. Nauczyciel powinien ograniczyć swoją nieobecność do minimum.
- W razie wystąpienia wypadku dziecka na terenie przedszkola lub poza nim nauczyciel jest obowiązany natychmiast powiadomić dyrektora oraz:
- zapewnić udzielenie pierwszej pomocy,
- podjąć środki zapobiegawcze (w stosunku do dzieci, nauczycieli czy pozostałych pracowników przedszkola).
- Dyrektor przedszkola podejmuje decyzję o zawiadomieniu rodziców/opiekunów dziecka, a w razie gdy wypadek jest ciężki – powiadamia organ prowadzący i prokuraturę. Po wypadku sporządzany jest protokół powypadkowy, w którym określa się rodzaj wypadku, przyczyny, podjęte środki zapobiegawcze, ustalone zalecenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Organizacja zajęć w przedszkolu
- Szczegóły
- Kategoria: Procedury
- Czas zajęć przedszkolnych trwa od godziny 8.00 do godziny 13.00, zgodnie z realizacją podstawy programowej przedszkola.
- Wychowankom przebywającym w przedszkolu , nie wolno samowolnie oddalać się poza jego teren.
- Nauczyciel na każdej godzinie zajęć sprawdza listę obecności, odnotowuje nieobecności.
- Rodzice każdorazowo poinformowani są o planowanych zmianach w organizacji przedszkola przez wychowawcę oraz informacje umieszczone na tablicy ogłoszeń, stronie internetowej przedszkola.
- Przed opuszczeniem sali grupa jest zobowiązana pozostawić porządek w sali.
- Każda grupa ma swój kodeks zachowania, z którym wychowawcy zapoznają swoich wychowanków na początku września.
Przyprowadzanie i odprowadzanie dzieci
- Szczegóły
- Kategoria: Procedury
- Wychowankowie przychodzą do przedszkola w godz. 7.00-9.00
- W ww. godzinach przyprowadzania dzieci do przedszkola, za bezpieczeństwo dzieci przebywających w szatni poza salami odpowiada rodzic/opiekun.
- Wychowankowie podczas pobytu w przedszkolu są pod stałą opieką nauczycieli.
- Rodzice/prawni opiekunowie odbierają swoje dzieci bezpośrednio z sali.
- Wychowankowie odbierani są przedszkola w godz. 13.00-17.00
- Rodzice/prawni opiekunowie niemogący osobiście odebrać dziecka z przedszkola, zobowiązani są do przekazania nauczycielowi upoważnienia w formie pisemnej (w nagłych przypadkach telefonicznie, upoważnienie przesyłane jest drogą mailową lub faksem do przedszkola) kto w danym dniu zabierze dziecko z przedszkola.
- Osoba upoważniona w momencie odbioru dziecka powinna posiadać przy sobie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość i na żądanie nauczycielki okazać go.
- Nauczycielka może odmówić wydania dziecka w przypadku, gdy stan osoby zamierzającej odebrać dziecko będzie wskazywał, że nie jest ona w stanie zapewnić dziecku bezpieczeństwo (np. upojenie alkoholowe).
- O wypadku każdej odmowy wydania dziecka winien niezwłocznie być poinformowany dyrektor przedszkola. W takiej sytuacji nauczycielka lub dyrektor podejmuje wszelkie dostępne czynności w celu nawiązania kontaktu z rodzicami.
- W wypadku, gdy dziecko nie zastanie odebrane do godziny 17:00, nauczycielka zobowiązana jest powiadomić telefonicznie rodziców o zaistniałym fakcie.
- W przypadku, gdy pod wskazanymi numerami telefonów nie można uzyskać informacji o miejscu pobytu rodziców, nauczycielka oczekuje z dzieckiem w placówce przedszkolnej 1 godzinę (do 18:00).
- Po upływie tego czasu nauczycielka powiadamia policję do wydziału spraw dla nieletnich o niemożności skontaktowania się z rodzicami (Tel. 22 696 95 20).
- Życzenie rodziców dotyczące nie odbierania dziecka przez jednego z rodziców musi być poświadczone przez orzeczenie sądowe (kopia sentencji sądu).
- Po odebraniu dziecka z ogrodu przedszkolnego i dokonaniu stosownego wpisu z godziną odbioru, rodzic lub opiekun prawny niezwłocznie go opuszcza.
Podkategorie
Oferta na stronie Start Liczba pozycji: 3
Koncepcja przedszkola Liczba pozycji: 3
Przedszkole przyjazne dziecku, otwarte na potrzeby środowiska, nastawione na rozwój inteligencji wielorakich, promujące działania twórcze oraz przywiązanie do tradycji i kultury Naszej Małej Ojczyzny.
Procedury Liczba pozycji: 11
Zapewniamy wysoką jakość pracy przedszkola oraz zdrowie i bezpieczeństwo każdego dziecka dzięki wypracowanym procedurom postępowania w typowych sytuacjach.
Kadra Liczba pozycji: 8
Pracownicy PM1 - nauczyciele
Lp. |
Nazwisko i imię |
Stanowisko pracy |
1 2 |
Augustynowicz Dominika Banaszewska Kinga |
nauczycielka nauczycielka/logopeda |
3. 4. |
Bojanowska Janina Bolon Agata |
nauczycielka nauczycielka |
5. |
Ciesielska Elżbieta |
nauczycielka/pedagog terapeuta |
6. 7. |
Czerwik Agata Hinc Monika |
nauczycielka nauczycielka/pedagog specjalny |
8. |
Jankowiak Grzegorz |
katecheta |
9. |
Gębusia Marzena |
logopeda |
10. |
Górniak Katarzyna |
nauczycielka |
11. |
Hełminiak Aleksandra |
nauczycielka/logopeda |
12. |
Krawczyk Joanna |
nauczycielka |
13. |
Kucharska Mariola |
nauczycielka |
14. |
Miczke Karolina |
nauczycielka |
15. |
Olejnik Renata |
Dyrektor/nauczycielka |
16 17 18 |
Osenkowska Monika Puchalska Paulina Pfeifer Weronika |
nauczycielka/pedagog terapeuta nauczycielka psycholog |
19. |
Stawicka Wioleta |
Wicedyrektor/nauczycielka |
20. |
Szmigielska Alicja |
nauczycielka |
21 |
Szynkiewicz Alicja |
nauczycielka/pedagog specjalny |
22. |
Woźniak Teresa |
nauczycielka |
23. |
Smoła Paulina | nauczycielka |
24. |
Zyr Klaudia | nauczycielka |
25. |
Zdunowska Daria |
nauczycielka |
26. 27. 28. 29. |
Nizińska Agata Witkowska Nikoll Jarząbek Joanna Kapuśniak Aleksandra |
nauczycielka nauczycielka nauczycielka logopeda/tyflopedagog
|
Pracownicy PM1 - administracji i obsługi
Lp. |
Nazwisko i imię |
Stanowisko pracy |
1. |
Biskup Ludwika |
woźna |
2. |
Gortych Dorota |
woźna |
3. |
Joanna Szmigielska |
pomoc nauczyciela |
4. |
Maciejewska Paulina | woźna |
5. |
Jankowska Marta |
główna księgowa |
6. |
Kała Ewa |
woźna |
7. |
Kawka Beata |
pomoc nauczyciela |
8. |
Brodziński Adam | konserwator |
9. |
Hinc Agata |
specjalista do spr. finansowo-księgowych |
10. |
Łazęcka Magdalena |
specjalista do spr. finansowo-księgowych |
11. |
Okraszewska Izabela |
pomoc nauczyciela |
12. |
Piekarska Karolina |
woźna |
13. 14. |
Nowicka Roksana Pinda Monika |
samodzielny referent referent |
15. |
Stachurska Dominiak Lidia |
woźna |
16 |
Żołyńska Dudka Dorota |
woźna |
17. |
Socha Marlena |
woźna |
18. |
Sufleta Andrzej |
konserwator |
19. |
Suterska Emilia |
woźna |
20. |
Wolna Kamila |
woźna |
21. | Karowska Joanna |
woźna |
Rada Rodziców Liczba pozycji: 4
Obiekty i wyposażenie Liczba pozycji: 3
W trosce o zapewnienie aktywizującej, przyjaznej przestrzeni zachęcającej do twórczej zabawy i odkrywania świata dla dzieci w wieku od 2,5 do 5 lat nasze przedszkole zostało zaprojektowane przez zespół młodych architektów z pracowni projektowej.
Wyposażenie przedszkola obejmujące wszystkie sprzęty i urządzenia znajdujące się na placu zabaw i w budynku oraz meble i pomoce dydaktyczne posiada stosowne atesty i certyfikaty bezpieczeństwa.
Budynek o powierzchni 550 m² spełnia wszelkie wymogi stawiane przez UE w zakresie bezpieczeństwa i higieny pomieszczeń przedszkolnych.
Opinie o przedszkolu Liczba pozycji: 6
Kierownictwo Liczba pozycji: 3
DYREKTOR PRZEDSZKOLA
mgr RENATA OLEJNIK
nauczyciel dyplomowany
WICEDYREKTOR PRZEDSZKOLA
mgr WIOLETA STAWICKA
nauczyciel dyplomowany