1. Indywidualne sprawy dotyczące konkretnego dziecka i problemów dydaktyczno-wychowawczych z nim związanych rodzice uzgadniają z nauczycielami grupy, specjalistami w przedszkolu – z zakresu pomocy psychologicznej, logopedą, rehabilitantem, terapeutą SI. Jeżeli efekt tych rozmów nie satysfakcjonuje ich, udają się do Dyrektora Przedszkola.
  2. Do kontaktów z Dyrektorem Przedszkola w sprawach ogólnych, dotyczących całej grupy, uprawnieni są przedstawiciele oddziałowych Rad Rodziców.
  3. Rodzice bezpośrednio kontaktują się z nauczycielem w czasie zebrań ogólnych oraz w razie potrzeby wcześniej ustalonej z rodzicami poza godzinami pracy z dziećmi z wykluczeniem przypadków nagłych. Możliwy jest także kontakt telefoniczny, e-mailowy na zasadach uzgodnionych z nauczycielem.
  4. Określa się następujący sposób przyjmowania i załatwiania spraw:
    • Dyrektor przedszkola przyjmuje podania, wnioski, skargi i pisma interesantów (korespondencję można kierować również drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
    • Sprawy są rozpatrywane z zachowaniem trybu i terminów zgodnych z kodeksem postępowania administracyjnego.
    • Dyrektor przedszkola udziela szczegółowych informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw.
    • Godziny urzędowania dyrektora zamieszczone są na tablicy ogłoszeń w holu głównym.
  5. Kontakty indywidualne z rodzicami dokumentowane są przez nauczycieli w zeszycie kontaktów.
  1. Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi, dostosowując metody i sposoby oddziaływania do wieku dziecka i jego możliwości rozwojowych, potrzeb środowiska z uwzględnieniem istniejących warunków lokalowych, a w szczególności zapewnia bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie pobytu w placówce oraz w trakcie zajęć poza jej terenem.
  2. Nauczyciel musi być świadomy odpowiedzialności za życie i zdrowie dzieci, jaka na nim spoczywa. Troska o pełne bezpieczeństwo wychowanków powinna być priorytetem wszelkich jego działań. Nauczyciel musi mieć świadomość, że w przypadku narażenia zdrowia i życia dzieci poniesie pełną odpowiedzialność dyscyplinarną.
  3. Przedszkole zapewnia dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa- zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym- za to poczucie bezpieczeństwa również odpowiada nauczyciel.
  4. Przedszkole w swoich działaniach stosuje obowiązujące przepisy BHP i ppoż. określone w odpowiednich przepisach prawa.
  5. Dzieci są przyprowadzane do przedszkola przez rodziców lub inne osoby upoważnione przez rodziców. Obowiązuje zasada, że rodzice rozbierają dziecko i wprowadzają do sali.
  6. Odbiór dzieci z przedszkola jest możliwy wyłącznie przez rodziców lub inne osoby przez nich upoważnione.
  7. Nauczyciel powinien nie tylko wiedzieć, ale także widzieć, kto odbiera dziecko z przedszkola. Z ogrodu przedszkolnego można pozwolić dziecku odejść dopiero wtedy, gdy rodzic dotarł na teren ogrodu przedszkolnego.
  8. Szczegółowe zasady przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola przez rodziców (prawnych opiekunów) lub upoważnioną osobę zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo znajdują się w procedurze przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola.
  9. Dzieci są objęte ciągłym dozorem i opieką, nie mogą być pozostawione bez opieki dorosłych nawet na sekundę. W trakcie prowadzenia zajęć wychowawczo-dydaktycznych zabronione jest prowadzenie rozmów z wykorzystaniem telefonu komórkowego przez nauczyciela.
  10. Dzieciom, które weszły do sali, nie wolno w ciągu dnia wychodzić z niej samowolnie, bez pozwolenia i dozoru. Nie wolno też samowolnie wychodzić z budynku przedszkola.
  11. Pracownicy obsługi mają obowiązek zamykać drzwi wejściowe w godzinach od 9:00 do 15:00. Jeżeli jakaś grupa wychodzi na plac zabaw lub na spacer w w/w godzinach nauczyciel lub pracownik obsługi po powrocie dzieci z ogrodu przedszkolnego lub spaceru, wycieczki zamyka drzwi wejściowe oraz furtki do ogrodu.
  12. W razie potrzeby osoby wchodząca do przedszkola korzystają z domofonu lub dzwonka przy drzwiach wejściowych. Wszyscy pracownicy mają obowiązek reagowania na dzwonek domofonu.
  13. Podczas zabaw dowolnych w sali nauczyciel zwraca uwagę na zgodną i bezpieczną zabawę dzieci, zgodne korzystanie ze wspólnych zabawek i uczy dzielenia się nimi, ewentualnie ingeruje w konflikty między dziećmi, jeśli te nie są w stanie same ich rozwiązać.
  14. Nauczyciel odpowiada za stan zabawek i sprzętu, którymi bawią się dzieci. W tym celu sporządza protokoły zużycia zabawek/sprzętu lub zgłasza konieczność dokonania niezbędnych napraw.
  15. Nauczyciel dba o dostosowanie mebli do wzrostu dzieci. W tym celu przeprowadza pomiar wzrostu dzieci w swojej grupie dwa razy w ciągu roku szkolnego (wrzesień, luty) i sprawdza czy siedzą zgodnie z obowiązującymi normami. Krzesełka podpisane są imionami dzieci, które z nich korzystają.
  16. Nauczyciel ustala wspólnie z dziećmi zasady i normy obowiązujące w grupie, wdraża dzieci do przestrzegania ustalonych zasad, w tym przede wszystkim zasad zgodnej zabawy i zgodnego współżycia z rówieśnikami. Zapoznaje dzieci i ich rodziców z systemem kar i nagród obowiązujących w danej grupie.
  17. Nauczyciel nie prowadzi rozmów z innymi osobami podczas zabaw dzieci. Jego uwaga powinna być skupiona wyłącznie na podopiecznych. Nauczyciel powinien być świadomy, jakie mogą być konsekwencje jego nieuwagi.
  18. Podczas pobytu dzieci na terenie przedszkolnym od pierwszych dni września uczy się dzieci korzystania z urządzeń terenowych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. Ustala się normy i zasady korzystania z tego sprzętu.
  19. Codziennie rano pracownik do prac lekkich lub ciężkich ma obowiązek sprawdzić teren przedszkola czy nie ma na nim niebezpiecznych przedmiotów oraz czy urządzenia ogrodowe są sprawne i nie stanowią żadnego zagrożenia dla zdrowia i życia dzieci. W/w pracownik musi mieć świadomość odpowiedzialności za należyte wykonywanie tego obowiązku.
  20. Nauczyciele i pracownicy przedszkola którzy zauważą usterki zagrażające dzieciom lub pracownikom są zobowiązane do natychmiastowego poinformowania o tym dyrektora. Dyrektor decyduje co z daną usterką zrobić.
  21. W razie nieobecności dyrektora w placówce a zauważeniu przez pracownika niebezpiecznych usterek sprzętu, powiadomiony ma być nauczyciel zastępujący dyrektora lub kierownik gospodarczy.
  22. W czasie pobytu na placu zabaw nauczyciele powinni być w bezpośrednim kontakcie ze swoimi dziećmi i przybywać w miejscu największych zagrożeń.
  23. Podczas zabaw na placu zabaw dzieciom nie wolno samowolnie oddalać się z terenu. Dzieci wracają z terenu kolumną jednoosobową lub w parach prowadzonych przez nauczyciela. Nauczyciel każdorazowo sprawdza, czy wszystkie dzieci będące w danym dniu w jego grupie znajdują się w kolumnie.
  24. Podczas zajęć obowiązkowych zawsze należy przemyśleć organizacyjnie zajęcia, tok ćwiczeń ruchowych, przebieg zabawy pod kątem bezpieczeństwa dzieci. Nauczyciel musi przewidywać ewentualne zagrożenia i im przeciwdziałać.
  25. Przy przemieszczaniu się grupy, np. na koncerty, do szatni, na wycieczki piesze, dzieci ustawiają się parami i tak samo się przemieszczają.
  26. Każde wyjście nauczyciela z grupą poza teren przedszkola dokumentowane jest na karcie wycieczki/ spaceru, każdorazowo przedstawianej dyrektorowi przedszkola do akceptacji, co najmniej na dzień przed planowanym wyjściem.
  27. Planowanie, organizacja i przebieg wycieczek wyjazdowych odbywa się zgodnie z obowiązującym w przedszkolu „Regulaminem spacerów i wycieczek”. Odpowiedzialność za biorące udział w wycieczce dzieci ponoszą tylko pracownicy przedszkola.
  28. Nauczyciele mają ściśle wyznaczone godziny pracy z dziećmi. Przygotowywanie się do zajęć, w tym przygotowywanie potrzebnych w danym dniu pomocy dydaktycznych, sprzętu itp. powinno odbywać się poza godzinami pracy z dziećmi.
  29. Nauczycielowi nie wolno pozostawić dziecka bez opieki lub pod opieką innej osoby w sytuacji, kiedy rodzic spóźnia się po odbiór dziecka. W tym przypadku nauczyciel postępuje zgodnie z procedurami przyprowadzania i odbioru dzieci z przedszkola.
  30. W przypadku konieczności wyjścia nauczyciela z sali np. do toalety, pilnego telefonu itp. grupą powinna zająć się osoba z obsługi. Nauczyciel powinien ograniczyć swoją nieobecność do minimum.
  31. W razie wystąpienia wypadku dziecka na terenie przedszkola lub poza nim nauczyciel jest obowiązany natychmiast powiadomić dyrektora oraz:
    • zapewnić udzielenie pierwszej pomocy,
    • podjąć środki zapobiegawcze (w stosunku do dzieci, nauczycieli czy pozostałych pracowników przedszkola).
  32. Dyrektor przedszkola podejmuje decyzję o zawiadomieniu rodziców/opiekunów dziecka, a w razie gdy wypadek jest ciężki – powiadamia organ prowadzący i prokuraturę. Po wypadku sporządzany jest protokół powypadkowy, w którym określa się rodzaj wypadku, przyczyny, podjęte środki zapobiegawcze, ustalone zalecenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  1. Czas zajęć przedszkolnych trwa od godziny 8.00 do godziny 13.00, zgodnie z realizacją podstawy programowej przedszkola.
  2. Wychowankom przebywającym w przedszkolu , nie wolno samowolnie oddalać się poza jego teren.
  3. Nauczyciel na każdej godzinie zajęć sprawdza listę obecności, odnotowuje nieobecności.
  4. Rodzice każdorazowo poinformowani są o planowanych zmianach w organizacji przedszkola przez wychowawcę oraz informacje umieszczone na tablicy ogłoszeń, stronie internetowej przedszkola.
  5. Przed opuszczeniem sali grupa jest zobowiązana pozostawić porządek w sali.
  6. Każda grupa ma swój kodeks zachowania, z którym wychowawcy zapoznają swoich wychowanków na początku września.
  1. Wychowankowie przychodzą do przedszkola w godz. 7.00-9.00
  2. W ww. godzinach przyprowadzania dzieci do przedszkola, za bezpieczeństwo dzieci przebywających w szatni poza salami odpowiada rodzic/opiekun.
  3. Wychowankowie podczas pobytu w przedszkolu są pod stałą opieką nauczycieli.
  4. Rodzice/prawni opiekunowie odbierają swoje dzieci bezpośrednio z sali.
  5. Wychowankowie odbierani są przedszkola w godz. 13.00-17.00
  6. Rodzice/prawni opiekunowie niemogący osobiście odebrać dziecka z przedszkola, zobowiązani są do przekazania nauczycielowi upoważnienia w formie pisemnej (w nagłych przypadkach telefonicznie, upoważnienie przesyłane jest drogą mailową lub faksem do przedszkola) kto w danym dniu zabierze dziecko z przedszkola.
  7. Osoba upoważniona w momencie odbioru dziecka powinna posiadać przy sobie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość i na żądanie nauczycielki okazać go.
  8. Nauczycielka może odmówić wydania dziecka w przypadku, gdy stan osoby zamierzającej odebrać dziecko będzie wskazywał, że nie jest ona w stanie zapewnić dziecku bezpieczeństwo (np. upojenie alkoholowe).
  9. O wypadku każdej odmowy wydania dziecka winien niezwłocznie być poinformowany dyrektor przedszkola. W takiej sytuacji nauczycielka lub dyrektor podejmuje wszelkie dostępne czynności w celu nawiązania kontaktu z rodzicami.
  10. W wypadku, gdy dziecko nie zastanie odebrane do godziny 17:00, nauczycielka zobowiązana jest powiadomić telefonicznie rodziców o zaistniałym fakcie.
  11. W przypadku, gdy pod wskazanymi numerami telefonów nie można uzyskać informacji o miejscu pobytu rodziców, nauczycielka oczekuje z dzieckiem w placówce przedszkolnej 1 godzinę (do 18:00).
  12. Po upływie tego czasu nauczycielka powiadamia policję do wydziału spraw dla nieletnich o niemożności skontaktowania się z rodzicami (Tel. 22 696 95 20).
  13. Życzenie rodziców dotyczące nie odbierania dziecka przez jednego z rodziców musi być poświadczone przez orzeczenie sądowe (kopia sentencji sądu).
  14. Po odebraniu dziecka z ogrodu przedszkolnego i dokonaniu stosownego wpisu z godziną odbioru, rodzic lub opiekun prawny niezwłocznie go opuszcza.

Podkategorie

Przedszkole przyjazne dziecku, otwarte na potrzeby środowiska, nastawione na rozwój inteligencji wielorakich, promujące działania twórcze oraz przywiązanie do tradycji i kultury Naszej Małej Ojczyzny.

Więcej o: Koncepcja przedszkola

Zapewniamy wysoką jakość pracy przedszkola oraz zdrowie i bezpieczeństwo każdego dziecka dzięki wypracowanym procedurom postępowania w typowych sytuacjach.

Więcej o: Procedury

Pracownicy PM1 - nauczyciele

Lp.

Nazwisko i imię

Stanowisko pracy

1

2

Augustynowicz Dominika

Banaszewska Kinga

nauczycielka

nauczycielka/logopeda

3.

4.

Bojanowska Janina

Bolon Agata

nauczycielka

nauczycielka

5.

Ciesielska Elżbieta

nauczycielka/pedagog terapeuta

6.

7.

Czerwik Agata

Hinc Monika

nauczycielka

nauczycielka/pedagog specjalny

8.

Jankowiak Grzegorz

katecheta

9.

Gębusia Marzena

logopeda

10.

Górniak Katarzyna

nauczycielka

11.

Hełminiak Aleksandra

nauczycielka/logopeda

12.

Krawczyk Joanna 

nauczycielka

13.

Kucharska Mariola

nauczycielka

14.

Miczke Karolina

nauczycielka

15.

Olejnik Renata

Dyrektor/nauczycielka

16

17

18

Osenkowska Monika

Puchalska Paulina

Pfeifer Weronika

nauczycielka/pedagog terapeuta

nauczycielka

psycholog

19.

Stawicka Wioleta

Wicedyrektor/nauczycielka

20.

Szmigielska Alicja

nauczycielka

21

Szynkiewicz Alicja

nauczycielka/pedagog specjalny

22.

Woźniak Teresa

nauczycielka

23.

Smoła Paulina nauczycielka

24.

Zyr Klaudia nauczycielka

25.

 Zdunowska Daria

  nauczycielka

26.

27.

28.

29.

Nizińska Agata

Witkowska Nikoll

Jarząbek Joanna

Kapuśniak Aleksandra

 

nauczycielka

nauczycielka

nauczycielka

logopeda/tyflopedagog

 

Pracownicy PM1 - administracji i obsługi

Lp.

Nazwisko i imię

Stanowisko pracy

1.

Biskup Ludwika

woźna

2.

Gortych Dorota

woźna

3.

Joanna Szmigielska

pomoc nauczyciela

4.

Maciejewska Paulina woźna

5.

Jankowska Marta

główna księgowa

6.

Kała Ewa

woźna

7.

Kawka Beata

pomoc nauczyciela

8.

Brodziński Adam konserwator

9.

Hinc Agata

specjalista do spr. finansowo-księgowych

10.

Łazęcka Magdalena

specjalista do spr. finansowo-księgowych

11.

Okraszewska Izabela

pomoc nauczyciela

12.

Piekarska Karolina

woźna

13.

14.

Nowicka Roksana

Pinda Monika

samodzielny referent

referent

15.

Stachurska Dominiak Lidia

woźna

16

Żołyńska Dudka Dorota

woźna

17.

Socha Marlena

woźna

18.

Sufleta Andrzej

konserwator

19.

Suterska Emilia

woźna

20.

Wolna Kamila

woźna

 21. Karowska Joanna 
 woźna

Więcej o: Kadra

Rada Rodziców działa na podstawie ustawy o systemie oświaty, statutu przedszkola i uchwalonego przez siebie regulaminu.

Więcej o: Rada Rodziców

W trosce o zapewnienie aktywizującej, przyjaznej przestrzeni zachęcającej do twórczej zabawy i odkrywania świata dla dzieci w wieku od 2,5 do 5 lat nasze przedszkole zostało zaprojektowane przez zespół młodych architektów z pracowni projektowej.

Wyposażenie przedszkola obejmujące wszystkie sprzęty i urządzenia znajdujące się na placu zabaw i w budynku oraz meble i pomoce dydaktyczne posiada stosowne atesty i certyfikaty bezpieczeństwa.

Budynek o powierzchni 550 m² spełnia wszelkie wymogi stawiane przez UE w zakresie bezpieczeństwa i higieny pomieszczeń przedszkolnych.

Więcej o: Obiekty i wyposażenie

DYREKTOR PRZEDSZKOLA

mgr  RENATA OLEJNIK

nauczyciel dyplomowany

 

WICEDYREKTOR PRZEDSZKOLA

mgr  WIOLETA STAWICKA

nauczyciel dyplomowany

Więcej o: Kierownictwo