O przedszkolu
Procedura podawania leków dzieciom przez nauczycieli
- Szczegóły
- Kategoria: Procedury
- Każdy nauczyciel/pracownik placówki zobligowany jest do doskonalenia swoich umiejętności w zakresie udzielania pomocy przedmedycznej.
- W przypadku zachorowania dziecka na terenie placówki powiadamia się o tym rodziców/opiekunów prawnych dziecka, a rodzice/opiekunowie prawni są zobowiązani do niezwłocznego odebrania dziecka z placówki i zapewnienia mu opieki medycznej zgodnie z „Procedurą postępowania z dzieckiem, gdy ma dolegliwości zdrowotne”.
- W przypadku gdy rodzice/opiekunowie prawni nie są w stanie odebrać osobiście dziecka z placówki, mogą upoważnić inną osobę – zgodnie z ,,Procedurą przyprowadzania i odbierania dzieci”.
- W sytuacjach nagłego pogorszenia się stanu zdrowia dziecka wzywane jest pogotowie ratunkowe, a o zaistniałym zdarzeniu informowani są rodzice/opiekunowie prawni i dyrektor placówki.
- Dziecko do czasu przybycia pogotowia ratunkowego i przybycia rodziców/opiekunów prawnych pozostaje pod opieką nauczyciela lub dyrektora.
- Każde podanie leków w placówce w szczególnie uzasadnionych przypadkach (dziecko przewlekle chore) odbywa się na pisemne upoważnienie rodziców (załącznik nr 1). Rodzice zobowiązani są do dostarczenia zaświadczenia lekarskiego, które określa nazwę leku, dawkę, częstotliwość podawania i okres leczenia. Nauczyciel wyraża pisemną zgodę na podawanie leku dziecku (załącznik nr 2). Lek dostarczony do placówki musi być w nienaruszonym opakowaniu i otwarty dopiero w obecności nauczyciela/pracownika placówki podającego lek.
- Nauczyciel/pracownik placówki, który zauważył lub dowiedział się o wypadku, jakiemu uległo dziecko, jest zobowiązany niezwłocznie udzielić pomocy przedmedycznej poszkodowanemu dziecku i wezwać karetkę pogotowia. Następnie zabezpiecza miejsce zdarzenia, powiadamia dyrektora placówki i rodziców/opiekunów prawnych dziecka o zaistniałej sytuacji.
- Poza przypadkiem podawania leków dzieciom przewlekle chorym, nauczyciele nie podają leków w innych sytuacjach, np. leków przeciwbólowych, syropów, witamin, antybiotyków itp.
Procedura korzystania z ogrodu przedszkolnego
- Szczegóły
- Kategoria: Procedury
- Dzieci mogą przebywać w ogrodzie przedszkolnym wyłącznie pod opieką nauczycielki lub innej osoby dorosłej.
- Podczas zabawy dzieci przestrzegają ustalonych wcześniej zasad bezpieczeństwa.
- Na teren placu zabaw zabrania się wprowadzać psy, śmiecić.
- Na placu zabaw nie mogą przybywać rodzice ani prawni opiekunowie po odebraniu dziecka z przedszkola.
- Z urządzeń placu zabaw mogą korzystać wyłącznie dzieci uczęszczające do tego przedszkola.
- Dzieciom nie wolno:
- spychać się ze zjeżdżalni i innych sprzętów stanowiących wyposażenie ogrodu;
- podchodzić zbyt blisko huśtawki, która jest w ruchu;
- huśtać się zbyt wysoko;
- obsypywać się piachem;
- niszczyć sprzętu ogrodowego;
- wychodzić samowolnie z ogrodu przedszkolnego;
- załatwiać czynności fizjologicznych na terenie ogrodu przedszkolnego;
- zrywać ani jeść owoców znajdujących się w ogrodzie;
- odchodzić z ogrodu przedszkolnego bez pożegnania z nauczycielką.
- zjeżdżać ze zjeżdżalni w niewłaściwej pozycji
- biegać z patykami
- wspinać się zbyt wysoko np. na dach domku
- Zabawki z domku, kosz z zabawkami w ogrodzie przedszkolnym może wyjmować wyłącznie nauczycielka opiekująca się daną grupą dzieci.
- Nauczycielka rozdziela zabawki pomiędzy dzieci.
- Nauczycielka pomaga korzystać dzieciom z zabawek i urządzeń stanowiących wyposażenie placu zabaw.
- Dzieci mają prawo korzystać z każdego sprzętu i przyboru tylko pod nadzorem nauczyciela
- Nauczycielka dba o to, aby dzieci po zabawie uprzątnęły zabawki, po czym odkłada je na wyznaczone miejsce.
- Nauczycielka dba o to, aby dzieci zarówno wchodząc na plac zabaw, jak i schodząc z niego poruszały się w zwartej kolumnie lub parami. Wracając sprawdza stan liczebny grupy.
- Jednocześnie na wydzielonej części ogrodu przedszkolnego mogą znajdować się trzy grupy.
- Wszyscy pracownicy przedszkola mają obowiązek dbać o kwiaty i rośliny znajdujące się na terenie placu zabaw oraz zgłaszać dyrektorowi wszelkie uszkodzenia sprzętu.
- Plac zabaw należy codziennie rano sprawdzać, porządkować — odpowiedzialny jest pracownik d/p lekkich i ciężkich.
Procedura postępowania z dzieckiem, kktóre ma dolegliwości zdrowotne podczas pobytu w przedszkolu
- Szczegóły
- Kategoria: Procedury
- W przypadku stwierdzenia, że dziecko źle się czuje, nauczyciel podejmuje następujące działania:
- sprawdza objawy złego samopoczucia, ewentualnie mierzy dziecku temperaturę,
- zasięga opinii dyrektora, który w razie potrzeby kontaktuje się z rodzicami i ustali z nimi dalsze postępowanie w sprawie dziecka lub bezpośrednio sam nauczyciel kontaktuje się z rodzicami w celu odebrania dziecka z przedszkola i pójścia z dzieckiem do lekarza,
- informację o wezwaniu rodziców umieszcza się w „Rejestrze wezwań”.
- zapewnia choremu dziecku do momentu przybycia rodzica spokój, jeśli jest taka możliwość odseparowanie od innych dzieci.
- Nauczyciel podejmuje decyzję, że należy wysłać chore dziecko do domu, kiedy:
- w jego ocenie dziecko jest zbyt chore, aby pozostać w przedszkolu,
- jeżeli z powodu złego samopoczucia nie jest w stanie uczestniczyć w zajęciach lub jeśli jego stan wymaga fachowej opieki, jest przy tym płaczliwe, zmęczone lub poirytowane, - ma apetyt gorszy niż zwykle, - ma gorączkę, wymioty lub biegunkę,
- jeśli naraża inne dzieci na zarażenie się chorobą.
- Za objawy zaobserwowane u dziecka, upoważniające nauczyciela do poinformowania rodziców o konieczności zabrania dziecka do domu uważa się:
- skóra: jeżeli na skórze pojawia się wysypka i temperatura ciała dziecka jest podwyższona lub jeśli wysypce towarzyszą zmiany w zachowaniu dziecka (swędzące, pęcherzykowate wypryski na skórze);
- oczy: ropne zapalenie spojówek (białko oka jest zaróżowione lub zaczerwienione, a w oku zbiera się substancja ropna, która wycieka lub zasycha w oku);
- zachowanie: dziecko wykazuje symptomy zmęczenia lub jest poirytowane, płacze częściej niż zwykle;
- system oddechowy: dziecko ma problemy z oddychaniem;
- system trawienia: dziecko ma biegunkę, w ciągu ostatnich 2 godzin zwracało przynajmniej dwa razy (chyba że istnieje pewność, że wymioty nie są skutkiem choroby);
- jama ustna: w jamie ustnej pojawiły się krostki lub owrzodzenie i ślina wycieka dziecku z ust;
- ma symptomy poważnych chorób zakaźnych lub jeśli odczuwa ból zęba, gardła, ucha albo odczuwa mdłości, nawet jeżeli jego temperatura ciała jest nieznacznie podwyższona.
- Rodzice powinni zaprowadzić chore dziecko do lekarza i stosować się do jego zaleceń (łącznie z podawaniem dziecku antybiotyków), aż do chwili powrotu dziecka do przedszkola.
- W przypadku chorób zakaźnych nauczyciel informuje dyrektora przedszkola o rodzaju choroby i częstotliwości zachorowań w grupie. Ponadto sporządza informację dla rodziców o objawach choroby, czasie inkubacji, czasie trwania, okresie kwarantanny i umieszcza ją na tablicy informacyjnej.
- W przypadku chorób zakaźnych Dyrektor:
- zawiadamia dyżurującego inspektora sanitarnego - 606108040 (numer dyżurny telefonu alarmowego Państwowego Inspektora Sanitarnego w Warszawie) lub 22 3107915 ; 22 310 79 14
- ustala z inspektorem sanitarnym sposób postępowania.
- zawiadamia Wydział Oświaty i Sportu.
- Nadzoruje przestrzeganie zaleceń służb sanitarnych przez pracowników placówki.
- Przygotowuje informacje dla rodziców przy współpracy Państwowej Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie. organizuje (w razie potrzeby) spotkanie z rodzicami z lekarzem chorób zakaźnych lub przedstawicielem Oddziału Nadzoru Higieny Dzieci i Młodzieży Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.
- W przypadku dziecka z chorobą przewlekłą nauczyciel podejmuje następujące działania:
- zwraca się do rodziców dziecka o przedstawienie zaświadczenia lekarskiego o rodzaju choroby przewlekłej u dziecka oraz o udzielenie szczegółowych informacji na temat choroby i wynikających z niej ograniczeń, które zakłócają możliwość normalnego funkcjonowania,
- opracowuje procedurę postępowania z chorym dzieckiem, uwzględniając zakres czynności podejmowanych przez nauczyciela, mające na celu pomóc dziecku w funkcjonowaniu podczas pobytu w przedszkolu oraz formy współpracy z rodzicami lub opiekunami prawnymi,
- dostosowuje formy pracy dydaktycznej, dobór treści, metod i form organizacyjnych do możliwości psychofizycznych dziecka i obejmuje go programem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Dziecko chore nie może pozostać bez opieki.
- W przypadku gdy Nauczyciel podejmuje decyzję, że należy wysłać chore dziecko do domu, sporządza notatkę służbowa ( załącznik nr 1 do procedury) i przechowuje ją w dokumentacji dziecka.
Procedura prowadzenia dokumentacji wychowawcy grupy dotyczącej dobierania dziecka z przeszkola
- Szczegóły
- Kategoria: Procedury
- Nauczyciele z danej grupy przed rozpoczęciem roku szkolnego sporządzają wykaz osób upoważnionych do przyprowadzania i odbierania dziecka. Przyjmuje się zasadę, że rodzice/opiekunowie prawni dziecka są z mocy prawa upoważnieni do w/w czynności, chyba, że jeden z rodziców/opiekunów udokumentuje inny stan prawny np. odebranie lub ograniczenie praw rodzicielskich drugiemu z rodziców/opiekunów.
- W pierwszych dniach września nauczyciele weryfikują wykaz osób upoważnionych do przyprowadzania i odbierania dziecka:
- zbierają od rodziców upoważnienia według przyjętego przez przedszkole wzoru w których rodzice upoważniają do przyprowadzania i odbierania ich dziecka z przedszkola inne osoby, przejmując za nie odpowiedzialność w tym czasie,
- gromadzą i przechowują upoważnienia w teczce wychowawcy do końca roku szkolnego,
- sporządzają listę dzieci i osób upoważnionych do ich przyprowadzania i odbierania z przedszkola, którą przechowują w dokumentacji grupowej
- sporadyczny, nagły odbiór dziecka z przedszkola przez osoby nie umieszczone w wykazie powinien być udokumentowany oświadczeniem odręcznie napisanym przez rodziców, wysłanym faksem, mailem lub przekazanym osobiście. Oświadczenie to zamieszcza się w teczce wychowawcy,
- nauczyciel ma obowiązek poinformować innych nauczycieli prowadzących zajęcia z dzieckiem o wyżej wymienionym oświadczeniu.
- Procedura gromadzenia wyżej wymienionej dokumentacji powtarzana jest w każdym roku szkolnym.
Podkategorie
Oferta na stronie Start Liczba pozycji: 3
Koncepcja przedszkola Liczba pozycji: 3
Przedszkole przyjazne dziecku, otwarte na potrzeby środowiska, nastawione na rozwój inteligencji wielorakich, promujące działania twórcze oraz przywiązanie do tradycji i kultury Naszej Małej Ojczyzny.
Procedury Liczba pozycji: 11
Zapewniamy wysoką jakość pracy przedszkola oraz zdrowie i bezpieczeństwo każdego dziecka dzięki wypracowanym procedurom postępowania w typowych sytuacjach.
Kadra Liczba pozycji: 8
Pracownicy PM1 - nauczyciele
Lp. |
Nazwisko i imię |
Stanowisko pracy |
1 2 |
Augustynowicz Dominika Banaszewska Kinga |
nauczycielka nauczycielka/logopeda |
3. 4. |
Bojanowska Janina Bolon Agata |
nauczycielka nauczycielka |
5. |
Ciesielska Elżbieta |
nauczycielka/pedagog terapeuta |
6. 7. |
Czerwik Agata Hinc Monika |
nauczycielka nauczycielka/pedagog specjalny |
8. |
Jankowiak Grzegorz |
katecheta |
9. |
Gębusia Marzena |
logopeda |
10. |
Górniak Katarzyna |
nauczycielka |
11. |
Hełminiak Aleksandra |
nauczycielka/logopeda |
12. |
Krawczyk Joanna |
nauczycielka |
13. |
Kucharska Mariola |
nauczycielka |
14. |
Miczke Karolina |
nauczycielka |
15. |
Olejnik Renata |
Dyrektor/nauczycielka |
16 17 18 |
Osenkowska Monika Puchalska Paulina Pfeifer Weronika |
nauczycielka/pedagog terapeuta nauczycielka psycholog |
19. |
Stawicka Wioleta |
Wicedyrektor/nauczycielka |
20. |
Szmigielska Alicja |
nauczycielka |
21 |
Szynkiewicz Alicja |
nauczycielka/pedagog specjalny |
22. |
Woźniak Teresa |
nauczycielka |
23. |
Smoła Paulina | nauczycielka |
24. |
Zyr Klaudia | nauczycielka |
25. |
Zdunowska Daria |
nauczycielka |
26. 27. 28. 29. |
Nizińska Agata Witkowska Nikoll Jarząbek Joanna Kapuśniak Aleksandra |
nauczycielka nauczycielka nauczycielka logopeda/tyflopedagog
|
Pracownicy PM1 - administracji i obsługi
Lp. |
Nazwisko i imię |
Stanowisko pracy |
1. |
Biskup Ludwika |
woźna |
2. |
Gortych Dorota |
woźna |
3. |
Joanna Szmigielska |
pomoc nauczyciela |
4. |
Maciejewska Paulina | woźna |
5. |
Jankowska Marta |
główna księgowa |
6. |
Kała Ewa |
woźna |
7. |
Kawka Beata |
pomoc nauczyciela |
8. |
Brodziński Adam | konserwator |
9. |
Hinc Agata |
specjalista do spr. finansowo-księgowych |
10. |
Łazęcka Magdalena |
specjalista do spr. finansowo-księgowych |
11. |
Okraszewska Izabela |
pomoc nauczyciela |
12. |
Piekarska Karolina |
woźna |
13. 14. |
Nowicka Roksana Pinda Monika |
samodzielny referent referent |
15. |
Stachurska Dominiak Lidia |
woźna |
16 |
Żołyńska Dudka Dorota |
woźna |
17. |
Socha Marlena |
woźna |
18. |
Sufleta Andrzej |
konserwator |
19. |
Suterska Emilia |
woźna |
20. |
Wolna Kamila |
woźna |
21. | Karowska Joanna |
woźna |
Rada Rodziców Liczba pozycji: 4
Obiekty i wyposażenie Liczba pozycji: 3
W trosce o zapewnienie aktywizującej, przyjaznej przestrzeni zachęcającej do twórczej zabawy i odkrywania świata dla dzieci w wieku od 2,5 do 5 lat nasze przedszkole zostało zaprojektowane przez zespół młodych architektów z pracowni projektowej.
Wyposażenie przedszkola obejmujące wszystkie sprzęty i urządzenia znajdujące się na placu zabaw i w budynku oraz meble i pomoce dydaktyczne posiada stosowne atesty i certyfikaty bezpieczeństwa.
Budynek o powierzchni 550 m² spełnia wszelkie wymogi stawiane przez UE w zakresie bezpieczeństwa i higieny pomieszczeń przedszkolnych.
Opinie o przedszkolu Liczba pozycji: 6
Kierownictwo Liczba pozycji: 3
DYREKTOR PRZEDSZKOLA
mgr RENATA OLEJNIK
nauczyciel dyplomowany
WICEDYREKTOR PRZEDSZKOLA
mgr WIOLETA STAWICKA
nauczyciel dyplomowany