1. Każdy nauczyciel/pracownik placówki zobligowany jest do doskonalenia swoich umiejętności w zakresie udzielania pomocy przedmedycznej.
  2. W przypadku zachorowania dziecka na terenie placówki powiadamia się o tym rodziców/opiekunów prawnych dziecka, a rodzice/opiekunowie prawni są zobowiązani do niezwłocznego odebrania dziecka z placówki i zapewnienia mu opieki medycznej zgodnie z „Procedurą postępowania z dzieckiem, gdy ma dolegliwości zdrowotne”.
  3. W przypadku gdy rodzice/opiekunowie prawni nie są w stanie odebrać osobiście dziecka z placówki, mogą upoważnić inną osobę – zgodnie z ,,Procedurą przyprowadzania i odbierania dzieci”.
  4. W sytuacjach nagłego pogorszenia się stanu zdrowia dziecka wzywane jest pogotowie ratunkowe, a o zaistniałym zdarzeniu informowani są rodzice/opiekunowie prawni i dyrektor placówki.
  5. Dziecko do czasu przybycia pogotowia ratunkowego i przybycia rodziców/opiekunów prawnych pozostaje pod opieką nauczyciela lub dyrektora.
  6. Każde podanie leków w placówce w szczególnie uzasadnionych przypadkach (dziecko przewlekle chore) odbywa się na pisemne upoważnienie rodziców (załącznik nr 1). Rodzice zobowiązani są do dostarczenia zaświadczenia lekarskiego, które określa nazwę leku, dawkę, częstotliwość podawania i okres leczenia. Nauczyciel wyraża pisemną zgodę na podawanie leku dziecku (załącznik nr 2). Lek dostarczony do placówki musi być w nienaruszonym opakowaniu i otwarty dopiero w obecności nauczyciela/pracownika placówki podającego lek.
  7. Nauczyciel/pracownik placówki, który zauważył lub dowiedział się o wypadku, jakiemu uległo dziecko, jest zobowiązany niezwłocznie udzielić pomocy przedmedycznej poszkodowanemu dziecku i wezwać karetkę pogotowia. Następnie zabezpiecza miejsce zdarzenia, powiadamia dyrektora placówki i rodziców/opiekunów prawnych dziecka o zaistniałej sytuacji.
  8. Poza przypadkiem podawania leków dzieciom przewlekle chorym, nauczyciele nie podają leków w innych sytuacjach, np. leków przeciwbólowych, syropów, witamin, antybiotyków itp.
  1. Dzieci mogą przebywać w ogrodzie przedszkolnym wyłącznie pod opieką nauczycielki lub innej osoby dorosłej.
  2. Podczas zabawy dzieci przestrzegają ustalonych wcześniej zasad bezpieczeństwa.
  3. Na teren placu zabaw zabrania się wprowadzać psy, śmiecić.
  4. Na placu zabaw nie mogą przybywać rodzice ani prawni opiekunowie po odebraniu dziecka z przedszkola.
  5. Z urządzeń placu zabaw mogą korzystać wyłącznie dzieci uczęszczające do tego przedszkola.
  6. Dzieciom nie wolno:
    1. spychać się ze zjeżdżalni i innych sprzętów stanowiących wyposażenie ogrodu;
    2. podchodzić zbyt blisko huśtawki, która jest w ruchu;
    3. huśtać się zbyt wysoko;
    4. obsypywać się piachem;
    5. niszczyć sprzętu ogrodowego;
    6. wychodzić samowolnie z ogrodu przedszkolnego;
    7. załatwiać czynności fizjologicznych na terenie ogrodu przedszkolnego;
    8. zrywać ani jeść owoców znajdujących się w ogrodzie;
    9. odchodzić z ogrodu przedszkolnego bez pożegnania z nauczycielką.
    10. zjeżdżać ze zjeżdżalni w niewłaściwej pozycji
    11. biegać z patykami
    12. wspinać się zbyt wysoko np. na dach domku
  7. Zabawki z domku, kosz z zabawkami w ogrodzie przedszkolnym może wyjmować wyłącznie nauczycielka opiekująca się daną grupą dzieci.
  8. Nauczycielka rozdziela zabawki pomiędzy dzieci.
  9. Nauczycielka pomaga korzystać dzieciom z zabawek i urządzeń stanowiących wyposażenie placu zabaw.
  10. Dzieci mają prawo korzystać z każdego sprzętu i przyboru tylko pod nadzorem nauczyciela
  11. Nauczycielka dba o to, aby dzieci po zabawie uprzątnęły zabawki, po czym odkłada je na wyznaczone miejsce.
  12. Nauczycielka dba o to, aby dzieci zarówno wchodząc na plac zabaw, jak i schodząc z niego poruszały się w zwartej kolumnie lub parami. Wracając sprawdza stan liczebny grupy.
  13. Jednocześnie na wydzielonej części ogrodu przedszkolnego mogą znajdować się trzy grupy.
  14. Wszyscy pracownicy przedszkola mają obowiązek dbać o kwiaty i rośliny znajdujące się na terenie placu zabaw oraz zgłaszać dyrektorowi wszelkie uszkodzenia sprzętu.
  15. Plac zabaw należy codziennie rano sprawdzać, porządkować — odpowiedzialny jest pracownik d/p lekkich i ciężkich.
  1. W przypadku stwierdzenia, że dziecko źle się czuje, nauczyciel podejmuje następujące działania:
    1. sprawdza objawy złego samopoczucia, ewentualnie mierzy dziecku temperaturę,
    2. zasięga opinii dyrektora, który w razie potrzeby kontaktuje się z rodzicami i ustali z nimi dalsze postępowanie w sprawie dziecka lub bezpośrednio sam nauczyciel kontaktuje się z rodzicami w celu odebrania dziecka z przedszkola i pójścia z dzieckiem do lekarza,
    3. informację o wezwaniu rodziców umieszcza się w „Rejestrze wezwań”.
    4. zapewnia choremu dziecku do momentu przybycia rodzica spokój, jeśli jest taka możliwość odseparowanie od innych dzieci.
  2. Nauczyciel podejmuje decyzję, że należy wysłać chore dziecko do domu, kiedy:
    • w jego ocenie dziecko jest zbyt chore, aby pozostać w przedszkolu,
    • jeżeli z powodu złego samopoczucia nie jest w stanie uczestniczyć w zajęciach lub jeśli jego stan wymaga fachowej opieki, jest przy tym płaczliwe, zmęczone lub poirytowane, - ma apetyt gorszy niż zwykle, - ma gorączkę, wymioty lub biegunkę,
    • jeśli naraża inne dzieci na zarażenie się chorobą.
  3. Za objawy zaobserwowane u dziecka, upoważniające nauczyciela do poinformowania rodziców o konieczności zabrania dziecka do domu uważa się:
    1. skóra: jeżeli na skórze pojawia się wysypka i temperatura ciała dziecka jest podwyższona lub jeśli wysypce towarzyszą zmiany w zachowaniu dziecka (swędzące, pęcherzykowate wypryski na skórze);
    2. oczy: ropne zapalenie spojówek (białko oka jest zaróżowione lub zaczerwienione, a w oku zbiera się substancja ropna, która wycieka lub zasycha w oku);
    3. zachowanie: dziecko wykazuje symptomy zmęczenia lub jest poirytowane, płacze częściej niż zwykle;
    4. system oddechowy: dziecko ma problemy z oddychaniem;
    5. system trawienia: dziecko ma biegunkę, w ciągu ostatnich 2 godzin zwracało przynajmniej dwa razy (chyba że istnieje pewność, że wymioty nie są skutkiem choroby);
    6. jama ustna: w jamie ustnej pojawiły się krostki lub owrzodzenie i ślina wycieka dziecku z ust;
    7. ma symptomy poważnych chorób zakaźnych lub jeśli odczuwa ból zęba, gardła, ucha albo odczuwa mdłości, nawet jeżeli jego temperatura ciała jest nieznacznie podwyższona.
    8. Rodzice powinni zaprowadzić chore dziecko do lekarza i stosować się do jego zaleceń (łącznie z podawaniem dziecku antybiotyków), aż do chwili powrotu dziecka do przedszkola.
    9. W przypadku chorób zakaźnych nauczyciel informuje dyrektora przedszkola o rodzaju choroby i częstotliwości zachorowań w grupie. Ponadto sporządza informację dla rodziców o objawach choroby, czasie inkubacji, czasie trwania, okresie kwarantanny i umieszcza ją na tablicy informacyjnej.
    10. W przypadku chorób zakaźnych Dyrektor:
      • zawiadamia dyżurującego inspektora sanitarnego - 606108040 (numer dyżurny telefonu alarmowego Państwowego Inspektora Sanitarnego w Warszawie) lub 22 3107915 ; 22 310 79 14
      • ustala z inspektorem sanitarnym sposób postępowania.
      • zawiadamia Wydział Oświaty i Sportu.
      • Nadzoruje przestrzeganie zaleceń służb sanitarnych przez pracowników placówki.
      • Przygotowuje informacje dla rodziców przy współpracy Państwowej Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie. organizuje (w razie potrzeby) spotkanie z rodzicami z lekarzem chorób zakaźnych lub przedstawicielem Oddziału Nadzoru Higieny Dzieci i Młodzieży Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.
    11. W przypadku dziecka z chorobą przewlekłą nauczyciel podejmuje następujące działania:
      1. zwraca się do rodziców dziecka o przedstawienie zaświadczenia lekarskiego o rodzaju choroby przewlekłej u dziecka oraz o udzielenie szczegółowych informacji na temat choroby i wynikających z niej ograniczeń, które zakłócają możliwość normalnego funkcjonowania,
      2. opracowuje procedurę postępowania z chorym dzieckiem, uwzględniając zakres czynności podejmowanych przez nauczyciela, mające na celu pomóc dziecku w funkcjonowaniu podczas pobytu w przedszkolu oraz formy współpracy z rodzicami lub opiekunami prawnymi,
      3. dostosowuje formy pracy dydaktycznej, dobór treści, metod i form organizacyjnych do możliwości psychofizycznych dziecka i obejmuje go programem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
    12. Dziecko chore nie może pozostać bez opieki.
    13. W przypadku gdy Nauczyciel podejmuje decyzję, że należy wysłać chore dziecko do domu, sporządza notatkę służbowa ( załącznik nr 1 do procedury) i przechowuje ją w dokumentacji dziecka.
  1. Nauczyciele z danej grupy przed rozpoczęciem roku szkolnego sporządzają wykaz osób upoważnionych do przyprowadzania i odbierania dziecka. Przyjmuje się zasadę, że rodzice/opiekunowie prawni dziecka są z mocy prawa upoważnieni do w/w czynności, chyba, że jeden z rodziców/opiekunów udokumentuje inny stan prawny np. odebranie lub ograniczenie praw rodzicielskich drugiemu z rodziców/opiekunów.
  2. W pierwszych dniach września nauczyciele weryfikują wykaz osób upoważnionych do przyprowadzania i odbierania dziecka:
    • zbierają od rodziców upoważnienia według przyjętego przez przedszkole wzoru w których rodzice upoważniają do przyprowadzania i odbierania ich dziecka z przedszkola inne osoby, przejmując za nie odpowiedzialność w tym czasie,
    • gromadzą i przechowują upoważnienia w teczce wychowawcy do końca roku szkolnego,
    • sporządzają listę dzieci i osób upoważnionych do ich przyprowadzania i odbierania z przedszkola, którą przechowują w dokumentacji grupowej
    • sporadyczny, nagły odbiór dziecka z przedszkola przez osoby nie umieszczone w wykazie powinien być udokumentowany oświadczeniem odręcznie napisanym przez rodziców, wysłanym faksem, mailem lub przekazanym osobiście. Oświadczenie to zamieszcza się w teczce wychowawcy,
    • nauczyciel ma obowiązek poinformować innych nauczycieli prowadzących zajęcia z dzieckiem o wyżej wymienionym oświadczeniu.
  3. Procedura gromadzenia wyżej wymienionej dokumentacji powtarzana jest w każdym roku szkolnym.

Podkategorie

Przedszkole przyjazne dziecku, otwarte na potrzeby środowiska, nastawione na rozwój inteligencji wielorakich, promujące działania twórcze oraz przywiązanie do tradycji i kultury Naszej Małej Ojczyzny.

Więcej o: Koncepcja przedszkola

Zapewniamy wysoką jakość pracy przedszkola oraz zdrowie i bezpieczeństwo każdego dziecka dzięki wypracowanym procedurom postępowania w typowych sytuacjach.

Więcej o: Procedury

Pracownicy PM1 - nauczyciele

Lp.

Nazwisko i imię

Stanowisko pracy

1

2

Augustynowicz Dominika

Banaszewska Kinga

nauczycielka

nauczycielka/logopeda

3.

4.

Bojanowska Janina

Bolon Agata

nauczycielka

nauczycielka

5.

Ciesielska Elżbieta

nauczycielka/pedagog terapeuta

6.

7.

Czerwik Agata

Hinc Monika

nauczycielka

nauczycielka/pedagog specjalny

8.

Jankowiak Grzegorz

katecheta

9.

Gębusia Marzena

logopeda

10.

Górniak Katarzyna

nauczycielka

11.

Hełminiak Aleksandra

nauczycielka/logopeda

12.

Krawczyk Joanna 

nauczycielka

13.

Kucharska Mariola

nauczycielka

14.

Miczke Karolina

nauczycielka

15.

Olejnik Renata

Dyrektor/nauczycielka

16

17

18

Osenkowska Monika

Puchalska Paulina

Pfeifer Weronika

nauczycielka/pedagog terapeuta

nauczycielka

psycholog

19.

Stawicka Wioleta

Wicedyrektor/nauczycielka

20.

Szmigielska Alicja

nauczycielka

21

Szynkiewicz Alicja

nauczycielka/pedagog specjalny

22.

Woźniak Teresa

nauczycielka

23.

Smoła Paulina nauczycielka

24.

Zyr Klaudia nauczycielka

25.

 Zdunowska Daria

  nauczycielka

26.

27.

28.

29.

Nizińska Agata

Witkowska Nikoll

Jarząbek Joanna

Kapuśniak Aleksandra

 

nauczycielka

nauczycielka

nauczycielka

logopeda/tyflopedagog

 

Pracownicy PM1 - administracji i obsługi

Lp.

Nazwisko i imię

Stanowisko pracy

1.

Biskup Ludwika

woźna

2.

Gortych Dorota

woźna

3.

Joanna Szmigielska

pomoc nauczyciela

4.

Maciejewska Paulina woźna

5.

Jankowska Marta

główna księgowa

6.

Kała Ewa

woźna

7.

Kawka Beata

pomoc nauczyciela

8.

Brodziński Adam konserwator

9.

Hinc Agata

specjalista do spr. finansowo-księgowych

10.

Łazęcka Magdalena

specjalista do spr. finansowo-księgowych

11.

Okraszewska Izabela

pomoc nauczyciela

12.

Piekarska Karolina

woźna

13.

14.

Nowicka Roksana

Pinda Monika

samodzielny referent

referent

15.

Stachurska Dominiak Lidia

woźna

16

Żołyńska Dudka Dorota

woźna

17.

Socha Marlena

woźna

18.

Sufleta Andrzej

konserwator

19.

Suterska Emilia

woźna

20.

Wolna Kamila

woźna

 21. Karowska Joanna 
 woźna

Więcej o: Kadra

Rada Rodziców działa na podstawie ustawy o systemie oświaty, statutu przedszkola i uchwalonego przez siebie regulaminu.

Więcej o: Rada Rodziców

W trosce o zapewnienie aktywizującej, przyjaznej przestrzeni zachęcającej do twórczej zabawy i odkrywania świata dla dzieci w wieku od 2,5 do 5 lat nasze przedszkole zostało zaprojektowane przez zespół młodych architektów z pracowni projektowej.

Wyposażenie przedszkola obejmujące wszystkie sprzęty i urządzenia znajdujące się na placu zabaw i w budynku oraz meble i pomoce dydaktyczne posiada stosowne atesty i certyfikaty bezpieczeństwa.

Budynek o powierzchni 550 m² spełnia wszelkie wymogi stawiane przez UE w zakresie bezpieczeństwa i higieny pomieszczeń przedszkolnych.

Więcej o: Obiekty i wyposażenie

DYREKTOR PRZEDSZKOLA

mgr  RENATA OLEJNIK

nauczyciel dyplomowany

 

WICEDYREKTOR PRZEDSZKOLA

mgr  WIOLETA STAWICKA

nauczyciel dyplomowany

Więcej o: Kierownictwo